https://youtu.be/lrrrDVC6alM
MUKAVEMET FİLMİNİN YORUMU
Sokrates sunumları
https://www.youtube.com/watch?v=OIGm4aI6iLc
ORHAN KEMAL
https://www.youtube.com/watch?v=ebUvFzB3mrs
KEYFİN EMEĞİ Jouissance : imkânsız keyif politikasına bilinçdışı olarak reklam
metinlerinde komutalı keyif olarak toplumu ideolojisini yeniden üretilmesidir. Keyif al denir. Zizek ifadesiyle yamuk bakarak keyif alınmaktadır. Lacanyen psikanalalitik kuramın “çağırma ötesi boyutu” ile bilinçdışı düzeyi ele almış. Fantazi, artı-keyif, ideolojik fantazi gibi kavramlar getirmiştir. Freud un hazından farklı. Marx ın Artı değerini çağrıştırdı bende. Zizek, meta fetişizmi gibi iyi bilinen bazı ideolojik kavramların, kapitone noktası, artı-keyif, vb. Lacanyen kavramlar ile yeniden okunarak ideoloji teorisine çok büyük katkı sunulabileceğinden bahseder. Tüketici gerçekliği: Bernays psikanalist Brill’den sigaranın fallusu, erkek gücünü temsil ettiği konusunda bir bilgi alır ve buradan hareketle kadınların da sigara içerek erkeklere meydan okuyabileceği düşüncesiyle bir kampanya gerçekleştirir. Fantazmagoriler “mal üreten toplumun büründüğü parıltı”, “yüzyılın sihirli görüntüleri”, “toplumun idealleridir. Özne varlık ile anlam arasında seçim yaptığında anlam kazanırsa kişi kendisine yabancılaşır. Marx ın meta fetişizmi. Hadi seç bakalım denilirse: Özgürlük mü yoksa can ın mı denilirse kişi kayıplara karışabilir. Uygarlığın barbarlığı çerçevesinde totem mi yoksa tabu mu denilirse Ödipal kompleks çerçevesinde aklın dansözü olunur. Borromean Düğümünde imge, simge, gerçek arasında kişi dolaşır. Objet petit a dediğimiz şey bir nesneden
ziyade kişinin arzusunu harekete geçiren arzunun nesne-nedenidir ve bu bağlamda daima eksik, ulaşılmaz olarak kalır. Reklamda haz var. Dahası var denildiğinde ben ne yapacak? KAYNAK Emine GÜLAL ŞAHİN. LACANYEN PSİKANALİTİK KURAM İLE REKLAMLAR ÜZERİNDEN GEÇ
KAPİTALİST İDEOLOJİ ELEŞTİRİSİ: KOMUTALI KEYİF TOPLUMUNDA
REKLAM SÖYLEMLERİ ÜZERİNDEN BİLİNÇDIŞI OLARAK İŞLEYEN
KEYİF BUYRUĞU file:///C:/Users/user/Downloads/769937.pdf Saygı ve sevgi ile.
EVİMİZDEKİ BİTMEYEN KAVGA
DOĞAL FELAKETTE AKADEMİSYENİN
İSTENİLEN, ARANAN MOTİVASYONU VAR MIDIR? VAR İSE NE YAPABİLİR? NE UMABİLİR?
Felaket çok büyük üzüntüye ve sıkıntıya, onarılması güç, büyük zarara
yol açan olay ya da durum olarak bilinir. Deprem, sel,
tufan gibi durumlar doğal felaket olup hazırlıklı olunmayı gerektiren
hallerdendir. Motivasyon güdülenme anlamına gelmekte olup bir sonuca ulaşma
yolunda kararlı tutku, tutum yolunda uygun düzenleme yapmaktır. Bir bilim
insanından felaket konusunda ihtiyaçı optimal karşılayan, ötekinden beklentiyi
en aza indiren ve arzusuna sınır getiren davranış, bilgi ve beceri sunması
istenir. Bunun için uygulanabilir, ulaşılabilir ve güncel devam ettirilebilen
sistem gerekir. Bu amaçla etkinlik planlayarak düzenleme yapar. Uygun araç ile
gerekli dozda ve orantılı aktif uygulamada bulunma yetki ve yeterliği
vardır. Bunlar tam ve etkin
kullanılırsa o takdirde motivasyon için gereğini düşünebiliriz. Motivasyonun
eksikliği, yetersizliği, dikkate alınmayışı tıbbi uygulama hatası olduğundan bu
konu değerlendirme amaçlı olarak yazılmıştır. Bunun için gerekli ve yeterli
olmanın yolu hazırlıklı olmayı gerektirir. Deprem ülkemizin gerçeği olduğundan
bu konuyu öncelikle ele alarak güdülenme konusunda değerlendirme yapalım.
1.Gereksinim:
Depremle ilgili öncelikle konaklama yerlerimizin güvenilir olmasına ihtiyaçımız
vardır. Bu konuda ikametgah yerlerimizin fay hattı ile bağlantısına dikkat
edebiliriz. Binamızın güçlendirilmesine çaba harçarız. Yerleşim yerlerinin
kolay ulaşılabilir yönüne de dikkat edebiliriz. Amaca uygun yeterli ve etkin
ihtiyaçların belli merkezde bulunması temin edilir. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi
Başkanlığı bu konuda liderlik yaptığından bu kurumla koordineli çalışılır.
Gereksinim temininde sorun olduğunda toplumumuzdan yardım temin edilir. Bu
konuda kan ve kan ürünleri temini önemlidir. Çadır, giysi, yiyecek ve su
düzenlemesi hijnik, sürekli, kolay ulaşılabilir ve güncel olmalıdır. Trafik
aksamadan yürütülmesi için sadece görevli olanların hizmetinin öncelikli olması
sağlanır. Adil olarak düzenleme önceliklenir. Hukuki açıdan çatışmalı olan
durumlar mutlaka tutanak ile kayıt altına alınarak yetkili ve meşru kuruma
bilgi verilir.
2. Kişisel
farklılıkları tanımak: Felaket anı ile ilgili panik ve karmaşa çok artar. O
halde bu konuda düzenleme yaparak Afad kuruluşumuzla ortak düzenleme
planlayabiliriz. Felaket öncesi çalışmak kriz oluşumunu engeller. Kaotik duruma
bağlı komplo teorilerinin önüne de geçme fırsatımız olur. Hangi araç ile
nerede, ne zaman hangi müdahaleyi kim, nasıl, neden yaparak motive olabiliriz.
Belirsizlik azalacağından toplumsal güven ile ilgili atmosferin uygun olması da
sağlanmış olur. Görev tanımlamaları yapıldığından uygun ve etkin ilk yardım
veya acil tedavi yapılır. Ölü varsa bu kişilere numara verilerek bulunduğu yer
ve hal fotoğraf ve kamera kaydı alınır. Sonra usulüne uygun ölü toplama yerine
götürülür. Kayıp kişilerle ilgili tutulan bilgiler bir merkezde toplanır. Sonra
kimlik belirleme takımı kimlik bilgilerine uygun şahıslarla ilgili görüntü
kıyası ve uygun tıbbi değerlendirme ile düzenleme yapar. Kimliğin mutlak doğru
belirlenmesine çaba harcanır.
3. Felaket anı ile
ilgili kaçış planımız olmalı. Bu çerçevede uygun düzenleme ile araçlarla
hazırlık yapılır. Kaçış yerleri saptanır. Felaket anına ait prova yapıldığı
için korku, belirsizlik azalır. Motive olunduğundan aşırı tedbir, az tedbir
alınmamış olur.
4. Eğitim ve
öğretim hizmetleri aksatılmamaya çalışılır. Gerekli ise ulusal yas ilanı
sağlanır. İşbirliği öncelikli uygulamalar seferber edilir. Yapılması gereken iş
ve düzenlemeler sıraya konulur. Kaygı ve korkusunu dile getiren kişi merkezde
iken planlama ve uygulama yapılır.
5. İş sağlığı ve
güvenliği konusu atmosfer olup sürekli, ulaşılabilir, tedrici, işbirliğine
dayanır.
Saygı ve sevgi ile
nice birlikteliğe ulaşma arzusu ile güdülenmemizin maksimum olduğu inancında
olabiliriz.